Lente

Lente

Lente

Deur Stephan Jonker (Graad 7)

 

Goeiedag aan al my mede-Wouwtjies!  Die meeste van julle wonder seker ook met die lekker warm lente wat uiteindelik hier is, wat ‘n mens nou kan doen om af te koel?  Wel, ek het ‘n paar opsies ondersoek as antwoord op hierdie vraag:

 

Ek het verskeie mede-Wouwtjies gevra wat hulle doen om af te koel en te baljaar in hierdie heerlike hitte wat die lente vir ons gebring het.  Daniël, David en Ludwijk het gesê hulle hou baie daarvan om te swem, asook om ysies en ander koel lekkernye te eet.  Estain hardloop graag deur die sproeiers saam met sy hond of sy boetie.  Laastens het Mieke vertel dat sy nadat sy gehardloop of geoefen het, sy in die skaduwee sit, water drink of gaan swem.

 

Persoonlik dink ek dat dit ‘n uitstekende plan is om in die swembad af te koel!  Ek sal die Wouwtjies ook aanraai om ‘n groot glas water vol ysblokkies te drink om die hitte hok te slaan.  Dit is ook ‘n goeie idee om dalk net in ‘n bad vol koel water of onder ‘n sproeier af te koel!

 

Ek hoop hierdie blitswenke het vir jul prettige idees verskaf oor hoe om af te koel in hierdie hitte!

 

 

Klop-Klop aan by die Wouwtjieklop!!

Klop-Klop aan by die Wouwtjieklop!!

Klop-Klop aan by die Wouwtjieklop!!

Deur Kay-Lee McDonald (Graad 7)

 

Die alombekende Covid-pandemie het nie die vermoë om die Wouwtjies op enige gebied te affekteer nie!  Ons draai nooit briek aan as dit kom by Kultuur nie!

 

Die Wouwtjieklop is Laerskool Anton van Wouw se eie Kunstefees wat ons jaarliks hou en aan deelneem.

 

Tydens die Wouwtjieklop, neem die Wouwtjies deel aan items soos Dans, Drama, Tafeldek, Musiek, Blommerangskik en nog vele meer!  Ons kry dan ‘n gasbeoordelaar om saam met ons wonderlike onderwysers hier by die Wouwtjies te kom beoordeel.  Deelnemers ontvang ‘n pragtige sertifikaat na afloop van hulle item.

 

Ons weet ons is baie bevoorreg om steeds te kan deelneem aan sulke lekker aktiwiteite in hierdie vreemde tye waarin ons leef.  Tydens elke item word Covid-19 maatreëls streng toegepas.  Ek het self aan die Wouwtjieklop deelgeneem en ek moet sê, om weer op die verhoog te kon staan en voor beoordelaars te kon optree, was ongelooflik lekker!

Die briljante 0.13A-span

Die briljante 0.13A-span

Die briljante 0.13A-span

Deur Zoë Louw (Graad 7)

 

Met die aanvang van die derde kwartaal, is dit ook altyd die begin van Laerskool Anton van Wouw se immergewilde hokkie-seisoen!  Ons het waarlik briljante spanne!

 

 Ons 0.13 A dogterspan is uniek in hulle eie reg.  Voor die wedstryd is dit grappe, dansies, toertjies, kompetisies en nog vele meer!  Wanneer die klok slaan vir die wedstryd, is dit egter in alle erns!  Dan weet almal wat om te doen!  Wen!  Spanwerk en -gees is een van hul beste eienskappe.  Die 0.13 A’s help mekaar altyd en is daar vir die span.  As een persoon ‘n besering opdoen, is almal daar om haar te ondersteun.

 

Hierdie span gaan ook nie maklik verloor nie, want hulle beskik oor die strategie dat daar altyd ‘n plan B is!  Dus moet hul opponente maar gereed wees, want dit was net die stilte voor die storm!  Die bal gaan nie vinnig verby hulle stokke nie, want hulle keer elke bal uitstekend!

 

Tydens elke hokkie-oefening is daar harde werk om te verrig!  Hulle afrigter, mnr. Marinus, beskou fiksheid in ‘n ernstige lig en soms tap die sweet die arme meisies af!  Tydens sommige van die oefeninge ontvang die 0.13 A dogterspan selfs gaste ,soos mnr. Regardt, mnr Armand en selfs mnr. Jaco!  Hulle maak die oefeninge altyd net nóg lekkerder!

 

Dit is dalk hierdie dogters se laaste jaar om vir Laerskool Anton van Wouw hokkie te kan speel, maar hulle maak dit beslis die beste jaar van hulle laerskoolloopbaan!  Daar is nie eers een vervelige oomblik op die veld of by die oefeninge nie.  Hierdie dogters is soos familie vir mekaar en met die laaste paar oefeninge maak hulle die beste van elke oomblik!

Só kan jy jou kind help om maats by die skool te maak.

Só kan jy jou kind help om maats by die skool te maak.

Só kan jy jou kind help om maats by die skool te maak.

Wat doen ’n mens as jou skaam kind nou nie juis die klas se sosiale vlinder is nie?

Aan die begin van ’n nuwe jaar het ouers van veral jong kinders meer as genoeg aanpassings om hulle oor te kwel. Benewens die gewone akademie, sport, skooluniforms en nuwe roetine, kan jou voorskoolse en laerskoolkind se sosiale lewe jou ook slapelose nagte besorg.

Jy wil graag hê jou kind moet maats maak en nie ’n eensame eenkantbloedjie wees nie. Vriendskappe het inderdaad die potensiaal om ’n kind se geluk en selfvertroue op skool en later in hul lewe te maak of breek, meen kenners.

Ons het by kenners gaan uitvind wat ’n mens kan doen om jou kind by te staan as hulle sukkel om maats te maak.

HOEKOM IS VRIENDSKAPPE BELANGRIK?

Ons het ons lewe lank verbintenisse met ander mense nodig vir ons welstand, sê Naomi van Wyk, ’n kliniese sielkundige van Stellenbosch. “Vriendskappe gee kinders nie net vermaak en steun nie; dit skep ook vir hulle die geleentheid om te leer hoe jy betekenisvol met ander mense omgaan.”

’n Kind se portuurgroep is soos ’n spieël waarin hulle kan sien hoe ander hulle ervaar. Om deur die maats aanvaar te word, moet die kind dan sosiale vaardighede ontwikkel, sê Ilhaam Solomons, ’n kliniese sielkundige van Kaapstad.

“Die kind leer so om ongemaklike gevoelens te verwerk, asook hoe om te gee en neem – alles lewensvaardighede wat nodig is vir gesonde verhoudings in die toekoms,” sê sy.

HOE KAN JY JOU KIND HELP AS HULLE SUKKEL OM MAATS TE MAAK?

Alle vriendskappe begin by ’n vriendelike bekendstelling, sê Genevieve da Silva, ’n opvoedkundige sielkundige van Bellville; daarom moet jy jou kind leer hoe om mense te groet, oogkontak te maak, hulself voor te stel en die ander mens se naam te vra.

Dit klink dalk eenvoudig, maar vir sekere kinders is dié basiese dinge moeiliker as vir ander. Vra jou skaam kind of hulle graag iemand wil bevriend en moedig hulle aan om dié maatjie gereeld te groet, langs hulle in die klas te sit en te nooi om te kom speel.

Sê ook vir jou kind om die maat te vra waarvan hulle hou of wat hulle graag doen, want dalk deel hulle ’n belangstelling en kan hulle dinge saam doen.

“Vaardighede soos om belangstelling in ander te toon en hoe om iemand oor hul belangstellings, sport en troeteldiere uit te vra, is iets wat die gesin om die etenstafel kan oefen,” is die raad van Carina van Vuuren, opvoedkundige sielkundige van Johannesburg. As ’n kind sukkel om hulself in woorde uit te druk, kan dit ’n invloed op verhoudings hê.

Cara Blackie, ’n opvoedkundige sielkundige van Johannesburg, sê as jou kind sukkel om maats te maak, moet jy hul verbale vermoëns by ’n spraakterapeut laat toets. Indien hulle ’n probleem het, kan die terapeut dit behandel en ook oefeninge voorskryf wat julle by die huis kan doen.

Ouers moet ook geleenthede buite die skoolomgewing skep waar kinders kan maats maak. Benewens speel-afsprake kan jy jou kind aan sport of kultuur laat deelneem sodat hulle kinders met dieselfde belangstellings kan ontmoet.

WANNEER MOET JY BEKOMMERD RAAK?

As jou kind angstig en ongelukkig word oor skool toe gaan, moet jy ondersoek instel. Gesels met jou spruit, en sodra jy agterkom dis omdat hulle sukkel om maats te maak, is dit ’n goeie idee om met die onderwyseres te praat. Sy kan die situasie dophou en jou help planne maak, sê Ilhaam. “Praat met ander ma’s sodat jy steun kan kry sonder dat hulle inmeng.”

Wanneer jou kind psigosomatiese simptome soos ’n seer maag, naarheid of hoofpyn toon, is dit tyd om ’n kundige se hulp in te roep, meen Nicolette Liddell, ’n opvoedkundige sielkundige van Kaapstad. “Skoolwerk wat agteruitgaan, is ook dikwels ’n teken van ongelukkigheid.”

WAT MOET JY DOEN AS JOU KIND MET ’N MAAT BAKLEI?

Jy as ouer kan jou kind as’t ware emosioneel afrig om konflik te hanteer, sê Cizelle Louw, ’n kliniese sielkundige van Pretoria.

Sy stel voor jy doen dit in vyf stappe:

Let fyn op na jou kind, en vra wat pla. Op dié manier voel die kind jy as ouer sien hul ongelukkigheid raak en probeer help.

Help jou kind om name te gee vir al die emosies wat hulle voel – gevoelens soos woede, frustrasie, ongelukkigheid of alleenheid.

Normaliseer die emosies deur aan jou kind te verduidelik baie mense raak dikwels kwaad of voel so.

Stel ’n duidelike grens en verduidelik aan jou kind al is hulle soms hoe kwaad, moet niks of niemand seergemaak of beskadig word nie.

Help jou kind om ’n plan te maak om die konflik of die probleem op te los of die beste van ’n situasie te maak. Met ’n jonger kind moet jy leiding gee en by ’n ouer kind moet jy die kind uitlok om self aan idees te dink.

“Jy kan byvoorbeeld sê: ‘Ek verstaan jy is hartseer en kwaad omdat daardie maatjie jou geskop het, maar jy sal ook onthou dat mamma vir jou verduidelik het almal maak soms foute, selfs jy,’ ” stel Cizelle voor.

 

“Dan moet julle saam aan ’n plan dink wat jou kind kan laat beter voel, of aan wat hulle kan doen wanneer ’n maatjie hulle weer seermaak.

“Kinders moet ook leer die wêreld hanteer ons nie sagkens nie, dat spanning in sommige verhoudings kan inkom, dat almal nie altyd net lief en vriendelik is nie en dat dit in die haak is as maats foute maak omdat dit deel van die lewe en die mens se aard is,” sê

Cizelle. “En hoe gouer hulle dit besef, hoe beter.”

 

Speelafsprake: moets en moenies

Jy gaan eindelik vir jou alleenkind ’n speelmaat oornooi, maar is onseker oor ’n paar dinge. Die kenners gee ’n paar riglyne:

Nooi ek net een maatjie op ’n slag, of meer as een? Dit maak nie saak hoeveel jy nooi nie; laat jou kind self besluit.

Voor die tyd: Gesels met jou kind voor die maat opdaag en praat oor hoe hulle die maat belangrik kan laat voel, wat hulle wanneer kan aanbied, en dink saam aan speletjies vir wanneer hul eie idees opraak. Pak die spesiale speelgoed wat jou spruit nie bereid is om te deel nie, dan saam weg.

Moet ek toesig hou of die kinders alleen los? Bly in die nabyheid om seker te maak hulle is veilig, maar dit is beter om nie betrokke te raak nie.

Hulle lyk verveeld en opgeskeep met mekaar; moet ek ingryp? Jy moenie ál die speletjies voorstel nie. Onthou, kinders leer deur te speel. Los hulle solank jy kan, soms moet kinders verveeld wees sodat hulle hul eie kreatiwiteit kan gebruik.

Hulle stry; wanneer is dit wys om in te meng? Sodra die onenigheid in ’n slegsêery of afknouery ontaard.

Kan jy ’n sibbe of sibbes laat saamspeel? Dit hang van die individuele kinders af of jy ’n boetie en sussie laat saamspeel. Gee die een wat die maatjie genooi het die mag om te sê hulle wil eers ’n bietjie alleen speel, en help hulle die boodskap bevestig.

 

Wouwtjies leer Sepedi

Wouwtjies leer Sepedi

Wouwtjies leer Sepedi

Deur Kay-Lee McDonald (Graad 7)

 

Hier by Laerskool Anton van Wouw praat ons nie net Afrikaans en Engels nie!  Sedert Graad 1, leer ons ook ‘n derde taal aan, naamlik Sepedi.

 

Om met mense in hul eie taal te kan kommunikeer, is ‘n wonderlike manier om te wys dat jy ander respekteer en hulle belange op die hart dra!  Sepedi is een van Suid-Afrika se elf amptelike tale en word deur 9.1% van alle Suid-Afrikaners gepraat.

 

Hierdie klasse in Sepedi word deur ons eie, passievolle juffrou Lize Wilken aangebied en sy kwyt haar werklik uistekend van haar taak!  Die leerders geniet dit besonder baie.

 

Aanvanklik word daar met die aanleer van basiese woorde begin, soos byvoorbeeld: kat-katse, olifant-tllou, tamatie-tamati, huis-ntlo.  Daarna begin die leerders sinne en frases praat deur dit van die klas se dataprojektor af te lees.  Daar word elke dag kliphard geoefen, want die uitspraak en tempo is baie belangrik tydens die praat van Sepedi.

 

Ons is so trots op al die Wouwtjies wat wys dat Sepedi sommer groot pret is!

 

Totsiens, gaan wel, “Sepela gabotse!”

Wouwtjie Kunstefees 2021!

Wouwtjie Kunstefees 2021!

Wouwtjie Kunstefees 2021

Deur Meaghan Lamprecht (Graad 6)

 

Is jy gereed om jou kreatiewe kant te wys?

 

Dit is weer tyd vir die gewilde Wouwtjie Kunstefees waar ons as Wouwtjies met ons talente kan spog!  Daar is soveel kategorieë om van te kies.  Vermaak die beoordeelaars met jou unieke danspassies, of kom sing jou hart uit!  Wie weet?  Dalk is die volgende Johnny Clegg of Karen Zoid in ons skool!  In Laerskool Anton van Wouw is daar ook heelwat talentvolle leerders wat hul instrumente op die kunstefees kom bespeel.

 

My gunsteling kategorie is tafeldek.  Ek geniet dit om my kreatiwiteit op ‘n tafel uit te leef, net soos die beroemde Nataniël.  Dan is daar natuurlik ook ‘n afdeling vir blommerangskikking, wat ook hope pret is!  Ek is baie nuuskierig om uit te vind wat hierdie jaar se tema vir die Wouwtjie Kunstefees gaan wees.  Dalk “Take of the mask” of “Goeie Herinneringe”?

 

Ons sien uit om al julle talente op die Wouwtjie Kunstefees te waardeer en te geniet!

‘n Blink toekoms vir Afrikaans!

‘n Blink toekoms vir Afrikaans!

’n Blink toekoms vir Afrikaans!

Deur Chanté Stremmelaar en Kiki Butler (Graad 6)

 

Juffrou Sarika Eybers is een van drie sussies en het grootgeword in Louis Trichardt, Limpopo.  Sy was in Laerskool- en Hoërskool Louis Trichardt.  Tans is sy ‘n student wat onderwys studeer aan die Universiteit van Pretoria.

 

Haar passie om kinders te help het haar geïnspireer om ‘n onderwyseres te word.  Sy wou nog altyd hierdie beroep beoefen, maar in haar laaste twee jare op hoërskool het sy daaroor begin twyfel en wou eerder verpleegkunde studeer.  ‘n Juffrou wat met soveel liefde en passie vir haar Afrikaans aangebied het in Graad 12, het Juffrou Sarika gemotiveer om onderwys te studeer.  Behalwe vir Afrikaans as vak, studeer sy ook kuns en musiek!

 

Juffrou Sarika het in Afrikaans (Graad 6) geproef tydens die tweede kwartaal.  Sy het Laerskool Anton van Wouw baie goed ervaar en volgens haar is die kinders besonder oulik en die onderwysers behulpsaam en verwelkomend!  Ons is baie dankbaar dat juffrou Sarika haar tweede kwartaal hier by die Wouwtjies kon deurbring en vir ons soveel nuwe dinge kon leer.

 

Ons beste wense vir haar toekoms as ‘n Afrikaanse onderwyser vergesel haar!

 

Grappige goggas

Grappige goggas

GRAPPIGE GOGGAS

Deur Megan Naudé en Zoe Louw (Graad 7)

 

Die meeste mense het ‘n vrees vir goggas!  Selfs dié wat te trots is om dit te erken, kry soms ‘n koue rilling wanneer ‘n sprinkaan, stokgogga of onskuldige miertjies saggies oor die blare trippel.

 

In die geval van juffrou Lize-Marié Swart, is daar wél twee “goggas” wat vir haar hoendervleis gee, naamlik die mot en die akkedis.  Meer as net een keer het dit al met dié arme juffrou gebeur dat sy rustig na skool sit en werk en daar dan ewe skielik ‘n mot in die klas rondfladder!  Vir diegene wat braaf genoeg is om dit nader as 3 meter aan die arme insek te waag, is dit natuurlik bitter snaaks!  Nadat daar op meer as een manier verseker is dat die mot, en natuurlik sy volgelinge, terug is in hul natuurlike habitat, is daar eers weer ‘n kans dat dit veilig genoeg is om die klas binne te gaan.

 

Dan is daar die verhaal van ‘n akkedis wat ook eendag ongenooid by Juffrou Lize-Marié kom inloer het!  Die bogenoemde proses is natuurlik herhaal om elke spoor van hierdie pes te verwyder! (Dalk ook so ‘n bietjie sanitering buite die sig van ander.)  Die vreemdste van alles is dat Juffrou Lize-Marié geen idee het wat die oorsprong van haar gogga-fobie is nie!  Dalk het sy as ‘n baba onsuksesvol een probeer vang en van toe af is dit neusie verby met hierdie vreesaanjaende goggas!

 

Anders as die letterlike goggas wat voorheen bespreek is, is daar ook figuurlike goggas wat mens op ‘n ander manier kan laat gril!

 

Hoe sal jy daarvan hou as jy niksvermoedend staan en klas gee en jy meteens agterkom dat die hek wat jou juis moet beskerm, ewe skielik in  jou grootste vyand verander het!  Daar is drie skuldiges wat afsonderlik gedink het dat dit ‘n blink plan is om vir Juffrou Lize-Marié soos ‘n gevangene in haar eie klas toe te sluit!  Juffrou Marica en Meneer Leon het eers na skool hierdie streke uitgehaal, terwyl Christiaan du Bruyn tydens klastyd nie net vir juffrou nie, maar ook haar hele graad 4-klas toegesluit het!  Ek is seker dat as die leerders daarna een van die minder gewilde vakke moes aandurf, dit hulle glad nie sou pla om toegesluit te wees nie!

 

Let wel dat hierdie artikel nie daarop gemik is om nog meer idees aan die Wouwtjies te verskaf oor hoe om die arme Juffrou Swart se siel verder te versondig nie!  Dit was reeds meer as genoeg vir een mens om te hanteer!

 

Die Wouwtjies se skoolkatte

Die Wouwtjies se skoolkatte

Die Wouwtjies se skoolkatte

Deur Gisele Geldenhuys (Graad 6) 

 

Reeds vir die afgelope 97 jaar is daar leerders wat skoolgaan in Laerskool Anton van Wouw!  Gedurende die laaste sewe jaar, het daar egter kinders van ‘n ander aard by die Wouwtjies aangesluit…

 

Katte spandeer ongeveer 50 % van hul dag aan selfversorging en danksy die meer as twintig spiere wat hul ore beheer, het katte uitstekende gehoor!  Katte kan meer as ‘n 100 geluide maak met hul stembande.  Dit is 90 keer meer as die geluide wat honde maak!  Ek dink ons kan almal saamstem dat katte unieke en intelligente diere is.

 

Graag stel ek julle voor aan die skoolkatte van Laerskool Anton van Wouw!  Ontmoet die grys tabby-kat, Astrantjie.  Dit is die enigste oorblywende kat van die oorspronklike groepie katte.  Dan is daar ook Hesie, ‘n calico-kat met ’n skor stemmetjie en Swart Boelie, die baasspeler!  Sylvester is ‘n langhaar tuxedo-kat en Swart Blasie ‘n skaam kat wat blaas vir vreemdes.  Elkeen van ons skoolkatte het hul eie unieke persoonlikheid en elkeen van hul beskik oor die potensiaal om iemand se troeteldier te word!

 

Volgens Tannie Marcelia, ‘n oudleerling van Laerskool Anton van Wouw, is dit baie belangrik om katte te steriliseer, want dit is goed vir die omgewing  en dit keer aanwas.  Dit is te danke aan tannie Marcelia, oom Thinus, tannie Estelle, tannie Mathilda en natuurlik die skool, dat al die katte by die Waterkloof Dierehospitaal gesteriliseer is.  Hierdie vier omgee-mense, tesame met die skool se ouers wat katkos skenk en Juffrou Hester van Sittert wat ook die katte voer, verseker dat die diertjies versorg en gesond is.  Die skoolkatte word aan die oosgrens van die skoolgronde naby die personeel se parkering en ook in Langestraat gevoer.

 

Tannie Mathilda sê die katjies herken haar stem en haar motor en kom groet haar altyd baie vriendelik wanneer sy hulle kom voer.  Hulle gee glad sulke klein sprongetjies en swaai hulle sterte terwyl hulle wag vir die kos.

 

Elkeen van hierdie katte is so spesiaal en verdien net die beste.  Daarom bedank die Wouwtjies almal wat help om die lewens van hierdie katjies te verbeter!  Die Dalai Lama het eens op ‘n tyd gesê: “Happiness is not something ready-made, it comes from your own actions.”

 

Enigiemand wat graag wil help om Laerskool Anton van Wouw se skoolkatte te voer, kan katkos by Juffrou Hester van Sittert in die Naskoolsentrum skenk.  Enige bydraes word opreg waardeer!

 

 

Die Wouwtjie Covid-“workout”!

Die Wouwtjie Covid-“workout”!

 

Die Wouwtjie Covid-“workout”!

Deur Meaghan Lamprecht (Graad 6)

 

Net nou die dag skryf ek daaroor dat Laerskool Anton Van Wouw stadig, maar seker, terugkeer na normaal.  Skaars het dinge net weer normaal begin voel, toe moet ek my woorde sluk!  Ons het proewe vir netbal en rugby gehad, al te lekker as spanne saam geoefen en wedstryde by ander skole gaan speel.  Ai, daar gebeur die onverwagte toe!  Geen kontaksport word meer toegelaat nie en binne ‘n oogwink was die netbalseisoen verby.  My hart was so seer!

 

Ons dank ons sterre dat die leerders van Laerskool Anton van Wouw nog kan voortgaan om elke dag skool toe te gaan!  Daar is soveel ander skole se leerders wat nog steeds net twee of drie keer per week skool toe kan gaan.  Die Wouwtjies is sowaar baie bevoorreg!

 

Met die derde vlaag van Covid-19 in Gauteng, het die kwartaal vir my behoorlik soos ‘n behoorlike wipwaentjierit gevoel!  Eers was daar goeie nuus, maar dan weer slegter nuus.  Ons moes weer soggens reguit klasse toe gaan en mag nie meer voor die skooldag begin of tydens pouses saam speel nie.  Met die weeklikse Covid-19 gevalle by Laerskool Anton Van Wouw, sien ons almal mekaar maar min omdat ons sosiale afstand handhaaf.

 

Ek glo die Here sal Covid-19 tot ‘n einde bring en ek bid elke aand dat ons weer sal kan terugkeer na normaal.  Ek kan nie wag om nie meer ‘n masker hoef te dra nie en net weer normale sosiale gebeure by die skool te hê nie!

 

Om my berig mee af te sluit, deel ek graag hierdie video wat ons onderwysers vir die Wouwtjies gemaak het toe ons in Junie 2020 kon terugkeer skool toe.

 

Kyk gerus daarna en dans “Die Wouwtjie Covid-workout” saam!

 

https://fb.watch/6hqRMdyjFq/